[XOV26] - Sous Chef

  • Valencia
  • Melia Hotels International

“The world is yours with Meliá”

Discover a boundless path at Meliá, where opportunities for growth and development are endless.

Immerse yourself in a journey that will take you to work in various countries and to be part of our extensive global family.

Discover some of the benefits we offer:

  • My MeliáRewards : Participate in our exclusive loyalty program, enjoying unique benefits and advantages.
  • My MeliáBenefits : Take advantage of flexible compensation and exclusive discounts on a wide variety of products and services, promoting an active and healthy lifestyle.

Be proud to belong to Meliá as we are proud of you.

Misión : Es responsable, junto al Head Chef, de la implementación de los procedimientos de cocina centralizada, asegurando el cumplimiento de los estándares de la compañía, adaptando la operativa de trabajo al equipo del hotel, manteniendo los niveles de calidad de producto, servicio y cumpliendo los requerimientos de APPCC (Análisis de Peligros y Puntos de Control Crítico) y de sostenibilidad de la compañía.

Funciones:
  • Colaborar en la implantación de la estrategia, normas y procedimientos de Cocina de la compañía (productos, pedidos, estándares de servicio, procedimientos Vips) en el hotel.
  • Proporcionar soporte en la implantación de las herramientas de F&B;: guías Operativas, recetas, hojas de producción, escandallos, listados de productos de compras.
  • Identificar y proponer mejoras que optimizan la eficiencia en la cocina del hotel.
  • Asegurar la consistencia y la más alta calidad en el sabor, presentación y temperatura adecuada de los alimentos servidos en todas las cocinas.
  • Colaborar en la planificación cartas bares y restaurantes (rotación menús) junto con el Head-Chef.
  • Asegurar que equipo conozca las fichas técnicas de F&B; para los distintos outlets.
  • Participar en los Briefing diarios para estar al tanto de las situaciones del hotel, en las reuniones de seguimiento de órdenes de servicio para asegurar los eventos en tiempo y forma y en las reuniones de seguimiento mensuales del hotel aportando los resultados actualizados del departamento de F&B.;

Requisitos:
  • Experiencia mínima de 2 años en un puesto similar en Hoteles de 4 y 5*
  • Conocimiento de Manipulación de alimentos, higiene y seguridad alimentaria.
  • Conocimientos en la utilización de herramientas de gestión.
  • Al día de las tendencias de cocina.
  • Dominio Paquete Office y herramientas vinculadas a la posición.
  • Conocimientos de operativa hotelera.
  • Orientación a resultados y objetivos económicos marcados por la compañía.
  • Proactividad para la excelencia y alta capacidad en planificación y organización.
  • Liderazgo y habilidades de alta comunicación, así como experiencia previa en gestión de equipos.

At Meliá we are all VIP

Great professionals who make everyday life easier and exceptional.

From the junior to the most senior, all of them have unique and important qualities that make working at Meliá an opportunity for constant growth and a passport to create your future wherever you want.

Our warmth, proximity and passion for what we do make working at Meliá an unforgettable experience, full of emotional moments and always with the feeling that you belong to a big family where we have people like you, VIP People.

- At Meliá Hotels International, we are committed to equal opportunities between women and men in the workplace, with the commitment of management and the principles contained in Human Resources policies.

We also prioritize disseminating throughout the entire staff a corporate culture committed to effective equality, and raising awareness about the need to act jointly and globally.

- We promote our commitment to equality and diversity , avoiding any kind of discrimination, especially related to reasons of disability, race, religion, gender, or age.

We believe that diversity and inclusion among our employees are essential for our success as a global company.

- Additionally, we support the sustainable growth of our industry through a socially responsible team.

In this sense, our motto is "Towards a sustainable future, from a responsible present."

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